Khamis, 27 Disember 2012

Antara ternakan yang terdapat di ladang saya.

angsa putih dan kelabu
macam - macam adaaa..
merpati merak
kambing
dan kambing lagi..







 
saya mula mengusahakan ladang ternakan ini bermula pada tahun 2010. pada awalnya semuanya bermula sebagai hobi sahaja. ternakan hanya untuk kegunaan sendiri sahaja. jualan hanya kepada sahabat terdekat sahaja. tetapi tanpa saya duga rupa2nya sektor penternakan ni boleh mendatangkan rezeki yang agak berbaloi jika diusahakan dengan bersungguh - sungguh. kini saya tidak akan menoleh kebelakang lagi dan akan menjadikan sektor penternakan ini sebagai sumber rezeki untuk menyara keluarga saya. apa yang paling penting bagi saya, bidang ini adalah satu bidang yang amat saya minati. saya sangat enjoy dengan pekerjaan ini. hilang segala penat lelah saya bila melihat binatang - binatang ternakan saya ini dalam keadaan sihat bugar dan berkembang biak dengan baik. kepada sifu2 dan otai2 diluar sana yang sudi menjengah ke blog saya ini, silalah beri tunjuk ajar dan panduan kepada hamba yg cetek ilmu ini. tnjuk ajarku sifu. tkasih.

6 ulasan:

  1. assalamualaikum tuan..

    baru jumpa blog ni hri ni..byak trnkan tu.kmbing ada brapa ekor tuan?slmat mntrnak dan salam perkenalan..;-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. wslm tuan..
      tkasih kerana sudi menjengah blog saya dan salam perkenalan. kambing breeder x bnyk dlm 30ekor je. jualan skrg bnyk bergantung pada kambing feral. tuan ni pembekal feral ke? saya memerlukan lebih kurang 20ekor feral sebulan. tkasih.

      Padam
    2. maaf tuan,den bkan pembekal kmbg import..smua cap kampung jer..nama feral sbb kwn bg sekor feral sbgai hdiah,kmbing pertama den tu,sentimental value tinggi..hehe..

      Padam
  2. salam perkenalan. Semoga maju jaya!

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam perkenalan. tuan ni otai ni. saya selalu jengok blog tuan. bnyk ilmu yg tuan kongsi tkasih.

      Padam
  3. Salam.
    Saya mencari telur angsa putih bg tujuan penetasan.sekiranya tuan sudi menjual, sila hubungi saya 0143344455

    BalasPadam